hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان| تشدید نظارت‌ها در حوزه استانداردسازی ضروری است

سمنان| تشدید نظارت‌ها در حوزه استانداردسازی ضروری است

استاندار سمنان با تأکید بر تشدید نظارت‌ها در حوزه استانداردسازی گفت: سازمان ملی استاندارد در جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب به کشور از موضع قدرت برخورد کند.

به گزارش تسنیم، علیرضا آشناگر در جلسه شورای استاندارد استان سمنان که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با اشاره به وظایف و اختیارات سازمان ملی استاندارد در حوزه‌های تدوین مقررات، اجرا و نظارت اظهار داشت: آنچه از این سازمان انتظار می‌رود، تشدید نظارت‌ها است. او با اشاره به اینکه توسعه و گسترش نظارت از سوی سازمان ملی استاندارد کشور ازجمله مطالبات مردمی نیز هست افزود: این نظارت در شرایط کنونی کشور که مواجه با فشار و تحریم‌های اقتصادی است؛ بیش از هر زمان دیگری باید اعمال شود. استاندار سمنان با بیان اینکه شعارهای تبیین شده از سوی رهبری در هرسال به‌عنوان استراتژی و رویکرد کشور در آن سال محسوب می‌شود گفت: عمل به این استراتژی تکلیفی مهم بر عهده سازمان ملی استاندارد است. آشناگر دغدغه جدی هر کشوری را دستیابی به توسعه اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: رشد اقتصادی تولید محور و صادرات محور در تحقق توسعه همه‌جانبه اقتصادی اثرگذار است که باید در تحقق آن‌همه مدیران و مسئولان تلاش کنند. او به دیگر وظیفه سازمان ملی استاندارد اشاره کرد و آن را جلوگیری از واردات کالاهای نامرغوب به داخل کشور نام برد و تصریح کرد: تحقق شعار سال منوط به برخورد قدرتمندانه و جدی در این حوزه است که باید اعمال شود. استاندار سمنان تأکید کرد: باید درجه‌بندی کالاهای صادراتی با دقت، نظارت جدی و‌ مستمر و سخت‌گیرانه انجام شود؛ چراکه این مهم در تصاحب بازارهای اطراف کشورمان ضروری است. آشناگر با اشاره به اینکه استان سمنان از حیث استاندارد با مشکل خاصی مواجه نیست گفت: لازم است اقدامات مرتبط در حوزه استاندارد، آزمایشگاه‌های مواد شیمیایی، نساجی و‌ مواد سوختنی در استان سمنان ایجاد شود.

همچنین مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان از حذف مکاتبات اداری به‌صورت کاغذی در این اداره کل خبر داد و گفت: ارزیابی و بازرسی و کنترل بر روی کالاهای تولیدی استان سمنان با دقت هرچه‌تمام‌تر انجام می‌شود. عباس رستمی با اشاره به ارزیابی‌های انجام‌شده از تولیدات واحد‌های صنعتی استان سمنان اظهار داشت: در سه‌ماهه نخست سال جاری 30 مورد پروانه برای تولیدات واحد‌های صنعتی این استان صادرشده است. او با اشاره به اینکه در سال گذشته 450 مورد نمونه‌برداری انجام‌شده است افزود: ارزیابی و بازرسی و کنترل بر روی کالاهای تولیدی استان سمنان با دقت هرچه‌تمام‌تر انجام می‌شود. مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان بازدیدهای انجام‌شده این اداره کل را از واحد‌های تولیدی در سال گذشته یک هزار مورد به‌صورت میدانی عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 389 مورد بازدید از این واحدها در استان سمنان انجام‌شده است. رستمی در مورد صدور تأییدیه استاندارد آسانسور استان سمنان نیز شمار تأییدیه‌های صادرشده در سال 97 را بیش از پنج هزار آسانسور عنوان کرد و گفت: یک‌صد مورد تأییدیه نیز در این بخش در سال 98 تاکنون صادرشده است. او خاطرنشان کرد: در سال گذشته هشت دوره آموزشی بررسی استاندارد، 320 مورد آزمون بررسی باسکول و بیش از 6 هزار و 139 مورد بازدید از واحد‌های صنفی انجام‌شده است. مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان با بیان اینکه 950 محصول تولیدی واحد‌های صنعتی در سمنان دارای پروانه استاندارد است اضافه کرد: 21 آزمایشگاه در بخش‌های مختلف نمونه‌گیری از تولیدات در استان سمنان زیر نظر اداره کل استاندارد انجام می‌شود و همچنین 30 آزمایشگاه همکار مورد تائید سازمان ملی استاندارد در حال فعالیت است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد